Eszedbe jutott-e már valaha, hogy a weboldalad látogatói milyen útvonalon haladnak, mielőtt rendelnek, vagy valamilyen más tevékenységet végeznek? Az online felületeken a látogatók meghatározott lépéseken keresztül haladnak, amelyeket hatékonyan alakíthatsz úgy, hogy azok a kívánt célhoz vezessenek.
Ezeket a lépéseket konverzióknak nevezzük, és mondhatni bármi lehet, mint egy hírlevélre való feliratkozás vagy egy termék megrendelése. A konverzió optimalizálás, amit CRO-ként is ismerünk, kulcsfontosságú a modern online marketingben, hogy növeljük a webhelyed hatékonyságát.
A konverzió optimalizálás arra törekszik, hogy a felületed élménye felhasználóbarát és ösztönző legyen. Képzeld el, milyen kiábrándító lehet egy látogató számára egy átláthatatlan webbolt. Nem beszélve az információ hiányáról vagy a lassú betöltési időkről. Ez szinte olyan, mintha egy zsúfolt, jelöletlen áruházban keresnél valamit, míg végül türelmet vesztesz. Az első benyomás meghatározó, és ha valami nem vonzza a látogatót, gyorsan elhagyják az oldalt.
Mikrokonverziók és makrokonverziók szerepe
A webshopoknál az értékesítés, azaz a vásárlás számít makrokonverziónak, hiszen ez jelenti a fő célt. Fontos ugyanakkor figyelni az úgynevezett mikrokonverziókra is. Ezek apró, de hasznos lépések, például egy gomb megnyomása vagy tartalom olvasása. Ezeken keresztül megnövelheted az oldalad hatékonyságát.
A konverziós arány mutatja meg, hogy az összes látogatóból hányan cselekszenek ténylegesen. Ezért érdemes fokozni ezt az arányt. Általánosságban az 1-3% közötti arány jónak számít, de természetesen minden terület más, így az igények és lehetőségek is különböznek. Ha figyelsz az optimalizálásra, még alacsonyabb látogatottságú weboldalak esetén is jelentős javulást érhetsz el.
Lépések a konverziós arány fokozására
Miért érdemes dolgozni a konverziós arányon? Elsősorban, mert így ugyanannyi látogatóból több eredményt hozhatsz ki. Ha például a reklámok erejével 10.000 látogatót vonzol a weboldaladra, és 1%-os konverziót érsz el, az 100 vásárlót jelent. De ha ezt az arányt 2%-ra növeled, akkor már 200 vásárlód lesz! Gondolj csak bele, ez többletbevételt jelent ugyanabból a forgalomból. A költségek kímélése mellett magasabb eredményeket hozhatsz ki, hiszen az optimalizálás lehetőségei végtelenek.
A Prioris például rendkívüli figyelmet fordít ügyfelei konverzió optimalizálására. Olyan stratégiákat alkalmaznak, melyekkel jobb felhasználói élményt nyújtanak, ami végső soron növeli az ügyfélelköteleződést és a vásárlói hajlandóságot. Minden ügyfelük számára a legmodernebb megoldásokat biztosítják, hogy a weboldaluk kijelölt felhasználói útvonalai ne csak hatékony, de vonzó élményt is nyújtsanak.
Optimalizálási technikák: gyakorlati módszerek és eszközök
Online jelenléted fejlesztése számos eszközzel érhető el. A hőtérképes elemzés például megmutatja, a látogatóid hol időznek a legtöbbet az oldalon. Felhasználói felvételek segítségével megtudhatod, hogyan viselkednek a látogatók az oldalon, így könnyen azonosíthatod a fejlesztendő pontokat.
A Google Optimize használata segít abban, hogy kis módosításokat kipróbálj, akár fejlesztők alkalmazása nélkül is. Tesztelheted a gombok színét vagy elhelyezkedését, és kiderítheted, melyik változat eredményez magasabb konverziót.
A Targetált pop-up üzenetek, mint például az Optimonk használata, szintén fontos eszköz lehet. Az intelligens üzenetek hatékonyan csökkenthetik a kosárelhagyás arányát azzal, hogy visszatartják a vásárlót, például ingyenes szállítással vagy egyedi kedvezményekkel. Az extra költségek vagy a bonyolult fizetési folyamat ugyanis gyakran eltántorítják a vásárlókat.
A konverziós arány növelése tehát számtalan lehetőséget nyújt arra, hogy a legjobbat hozd ki online jelenlétedből. Az optimalizálás folyamatosan új kihívásokat tartogat. De megfelelő odafigyeléssel és eszközhasználattal képes leszel elérni a kitűzött céljaid! Próbáld ki az optimalizálási módszereket, és tapasztald meg az online siker elérését!
Kép forrása: prioris.hu


