A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW) január 22. és 28. között, ahol 29 divatmárka, köztük 10 régiós tervező mutatta be legújabb kollekcióját. A Szépművészeti Múzeum falai között megrendezett esemény hatalmas sikert aratott, mintegy háromezer látogató vett részt a hétvégi divatbemutatókon.
A BCEFW idén is igazi divatkavalkáddal kápráztatta el a közönséget. A magyar tervezők mellett lengyel, szlovák, szerb, osztrák és ukrán alkotók is bemutatták munkáikat, kiemelve a régió sokszínű tehetségét. A magyar divatszakma krémje is jelen volt, három elismert márka külső programokkal is színesítette a divathét palettáját.
Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója kiemelte, hogy a BCEFW mára a régió legszínvonalasabb divateseményévé nőtte ki magát. A rendezvény szakmai színvonala lenyűgözte a hazai és nemzetközi szakembereket, újságírókat és vásárlókat is, akik elismerően nyilatkoztak a tervezők kollekcióiról.
A divathét kiemelt figyelmet fordított a fiatal generációra is. A Fashion Hub ingyenes programjaival, workshopokkal, kerekasztal-beszélgetésekkel és nyitott műhelyekkel várta a Z generációt, ahol betekintést nyerhettek a divatvilág kulisszái mögé. A programok iránt óriási volt az érdeklődés, már az előregisztráció során is túljelentkezés volt.
A BCEFW nem csupán a divatról szólt, de Budapest kulturális kincseit is bemutatta a nemzetközi szakembereknek. A milánói Spazio 38 showroom, a lengyel Modivo, a svájci Hay Hay márka, az athéni Passion Alley butik és a White Milano trade show képviselői is megtekintették a divatbemutatókat, és elismerően nyilatkoztak a magyar márkákról.
A divathét online is nagy sikert aratott. A Facebookon csaknem húszezren követték a divatbemutatók élő közvetítéseit, a TikTokon pedig 150 000 fölötti megtekintést ért el a divathét legnépszerűbb videója.
A BCEFW kiemelt pillanatai:
- A magyar divatszakma krémje, többek között Aeron, Abodi, Nanushka és Zsigmond bemutatták legújabb kollekcióikat.
- A Fashion Hub ingyenes programjaival lenyűgözte a Z generációt.
- A nemzetközi szakemberek elismerően nyilatkoztak a magyar márkákról és a rendezvény szakmai színvonaláról.
- A BCEFW online is nagy sikert aratott, a Facebookon és a TikTokon is tízezrek követték a divatbemutatókat.
A Budapest Central European Fashion Week igazi ünnepe volt a divatnak, a kreativitásnak és a tehetségnek. A rendezvény bebizonyította, hogy Budapest méltó helye a divatvilág térképén.